hellre privatläkare!

asså suuuugiga vårdcentral. mamma ringer dit 8 och dem ansåg mig som akutfall så ja skule skynda mig dit. kommer dit 9 då receptionisten ber mig sätta mig i väntrum för provtagning. kommer in där sköterskan säger ja ska till läkaren först sen dit igen.. jaha ja då får jag läkartid 11.20.. och klockan var 10!! dem ville alltså jag skulle sitta där i en och en halv timme.. funderade på att gå till skolan en timm eftersom den ligger bredvid. Två läkare kommer och hämtar mig 10.40, w t f? han ena mannen satt och kollade på mig sa inte ett ord. han andra förstod jag inte ens varannat ord han sa? han hade inte ens tid att skiva en lapp som ja kunde visa min lärare? jag skulle visa mina utslag på armen.. men dem hade försvunnit eftersom jag hade tagit gamla tbletter i morse som var flera timmar sen. jag drar upp legginsen för att visa benet men de har försvunnit där med. jag säger jag har mer utslag på låret så ställer mig för att ta av mig så han säger "nejnej du inte ta av dig!" nähä? hur fan ska han kolla mina utslag om han inte får se mig utan kläder?  hur kan man låta en utländs man som inte kan svenska (måste ju ändå forstå vad han säger) och inte får se en kvinnas kropp bli läkare???? blev bara så jävla sur! ja så där gick jag ifrån med 120 kr fattigare och ingen som helst info om vad jag ska göra om jag vaknar med utslag imrogon? han tyckte jag skulle ändra mina matvanor (typ exprimentera) för att se vad jag är allergisk mot. varför inte bara göra allergitest???

nu ska jag iaf lugna ner mig, käka pizza sen iväg och jobba.

TTYL♥


Kommentarer
Postat av: emilia

så hemskt! lider med dig:( hoppas det blir bra iaf<3

2010-01-25 @ 14:41:21
URL: http://emilcia.blogg.se/
Postat av: stylebyfashion

Under Januari ut får alla som beställer och betalar innan den sista ett snyggt smycke på köpet med hem i brevlådan!

2010-01-25 @ 15:30:21
URL: http://stylebyfashion.se
Postat av: Natali

håller med dig! varför då bli läkare?

2010-01-25 @ 15:32:25
URL: http://natalinettrup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0